pondělí 23. května 2016

Shrnutí prvního týdne - Katka

Máme tady shrnutí prvního Katčina týdne, podívejte se s čím se potkala a co jí první týden programu Whole 30 dal i vzal.

Inspirujte se a neváhejte i na sobě něco změnit i když to nebude zrovna nejlehčí!

Ahoj,

po kratší odmlce se zase ozývám a ráda bych Vám napsala moje postřehy z mého prvního týdne na Whole30.
Začala jsem v pondělí 16.5. První přípravy probíhaly už od pátku, kdy jsme s Ondrou ladili jídelníček, nákupy a poslední věci. V neděli jsem si dala maraton po Praze, sehnala jsem si maso, nechala jsem si dovést zeleninu a veškeré potřebné atributy a mohlo se začít!!

Nejvtipnější složkou bylo máslo, u kterého je důležité aby bylo přepuštěné – 3 jsem spálila a 4 už bylo oukej…všechno jen proto aby mi pak Ondra řekl, že se dá koupit už hotový:D ale tak aspoň je vidět, že to myslím vážně.

Týden první pro mě byl hodně těžký co se týká i pracovního vytížení, protože přes den hlídání dítka a od úterý až do soboty noční v baru. Takže z práce do práce a do toho řešit jídlo.
Nebudu tu rozepisovat dopodrobna každý den, spíš napíšu pocity, protože Ty jsou asi nejduležitější.

1.den – klasicky tím, že je člověk v něčem novým, víc se pozoruje, hlídá, vnímá…měla jsem hlad a chutě, ale těšila jsem se na to, navíc jsem byla hodně poučená dopředu co mě může potkat, takže v pohodě

2. den – přišla krize protože jsem hned zaspala a já tak byla ve stresu, uklidnila jsem se až prvním jídlem společně s malým, pak den probíhal relativně v klidu, bohužel jsem ale nepřemýšlela nad tím, že jdu na noční a 3 jídlo si nevzala sebou ale snědla ho doma a to byla chyba, dostavily se chutě, hlad a bolest hlavy a neskutečná únava.

3. – 5. den – to byly dny, které jsem absolutně nepochopila – na to, že jsem byla po noční a měla jsem vstávat po 3h spánku, jsem vstávala odpočatá, natěšená a s neskutečnou energii, na snídaní jsem se těšila, před noční mi stačilo 20min spánku a fungovala jsem s úsměvem až do rána – i kolegyně za mnou přišla a divila se, že nejsem taková vystresovaná jako doteď

6.den (sobota) – dostala jsem volno na večer v práci a nakonec jsem byla ráda, přišel nejhorší den v týdnu – od rána jsem měla špatnou náladu, nejraději bych se zahrabala kilometr pod zem, bolela mě hlava, bylo mě těžko, třepala jsem se a při procházce s kamarádkou jsem si musela dát mimo jídelníček kelímek zeleniny – myslím, že asi cukr mi chyběl, protože pak se mi hned udělalo líp, ale nálada byla divná až do večera. Za mě tohle byl den „nula“.

7.den – všechno se ustálilo, udělala jsem si fakt chill day, žádná práce, jen nákupy, vaření, procházka, čerpání energie ze sluníčka,… takže i nálada úplně jinde.

Takže když to shrnu, je první týden fakt křest ohněm.

PLUSY - začala jsem víc poslouchat svoje tělo, zjistila jsem, že 3 jídla na den mi fakt stačí, protože kolikrát jsem se až skoro musela nutit, jak jsem neměla hlad. Zmizely chutě na čokoládu, sladký, chipsy, pečivo a prostě na všechno to, co jsem do sebe cpala. Nálada ještě občas zakolísá, ale hlavně mám návaly energie, že ani nevím co s ní. NAUČILA jsem se pít!! Lahev s vodou se stala mojí nejlepší kámoškou. O dost víc přemýšlím o kvalitě jídla. Necítím se tak nafouklá, hodně jsem se odvodnila, nemám tak suchou kůži a mizí mi celulitida, s kterou jsem měla fakt problémy. Přestaly se mě tolik mastit vlasy.

MINUSY – sociální stránka – pořád jsem musela někomu vysvětlovat co, jak, proc…už jen to, že prostě piju jen vodu, nemůžu zmrzlinu, nechci kávu, nepůjdu si prostě sednout na drink – děsný, ale mě je to jedno, já vím, proč to jedu a kdo to nechápe, má smůlu. Hodně se mi zhoršila plet v obličeji – to přičítám tomu, že se tělo čistí. Nejhorší věc z celého Whole30 je ranní voda s jablečným octem!!

Já jsem nadšená a nehodlám to měnit – jedu dál a nepolevím. Už druhý den jsem si řekla, že bych si dala facku za to, jak jsem doteď jedla!!


Přikládám pár fotek pro důkaz, že WHOLE30 není jen o jednotvárnosti a chroupání mrkve.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Seznam kategorií